fredag 25. august 2017

Starlights metallic paint og 4 forskjellige måter å bruke dem

Hei Graciela her !


Utrolig gøy å være gjestedesigner hos Hobbygarasjen! Så kjekt å bli spurt og ikke minst utrolig gøy å få leke med disse nydelige malingene fra Imaginations craft

Et lite utvalg av fargene.
Andre eksempler er rosa, gul, lime, lilla, rød, sølv, turkis osv.

Det første jeg tenkte da jeg satt på hobbyrommet mitt med disse nydelige malinger var....wow! For noen nydelige farger, og at de har glitter i seg, det er jo alltid positiv hihi. Men etter en liten stund begynte jeg å tenke....er det sånn at det eneste vi kan gjøre med disse malingene, er å male med pensel?....tja det virket litt kjedelig og ikke så spennende lenge.

Men så begynte jeg å eksperimentere litt med den og jøss! Bare gled dere, disse malingene kommer ikke bare i utrolige finne farger, men kan brukes på forskjellig måter også og du får en utrolig kult og annerledes effekt hver gang!
Det liker jeg og selv om det er gøy å ha mange forskjellige produkter, liker jeg også veldig godt at vi kan bruke et produkt på forskjellige måter. Da føler jeg at det er "lov" å ha enda en type maling i  samlingen min, og at det finnes mange andre måter å bruke dem på som ikke jeg vet om enda.
Siden jeg eksperimenterte så mye, har jeg ikke en men flere innlegg å vise dere i dagene som kommer.

Det som jeg anbefaler deg nå er at du henter deg en kopp kaffe, setter deg godt til rette fordi nå  kommer mange bilder og forklaringer. Ta gjerne kontakt og spør meg hvis det er noe du lurer på.

Alle produkter jeg har brukt kan kjøpes hos Hobbygarasjen.no  Jeg kommer til å linke til produktene i selve teksten, sånn at du kan lett fine dem i nettbutikken.

Som tittelen på innlegget sier, er det en Starlights maling og 4 måter å bruke den jeg vil vise dere i dag,  Denne gangen på papir.
 Papiret jeg har brukt er fra Paper Artsy, smoothy hard cardstock, siden jeg skulle bruke mye maling. Ønsket at papiret skulle tåle litt, men prøv deg fram med det papiret du har hvis du ikke har denne fra Paper Artsy.



 Har malt med brayer og  har jeg laget blomstene med stempler og dies fra Heart felt collection, Arianna Blooms. Tekst stempler er fra Kort og godt og flatte perler som pynt. Pynten under blomstene er også fra Heart felt creations 




På dette kortet har jeg først malt arket med hvit akryl maling og etterpå har jeg malt med starlight metallic paint med pensel, ujevnt men synes at effekten ble skikkelig kult. Etterpå har jeg hatt noen flekker med svart akryl maling. Teksten er embosset i hvitt og stempel er fra Kort og godt. 
Husene er malt med distress ink og stemplene og tilhørende dies er fra Elisabeth Craft.

Starligths metallic paint  og våt serviett

 


Her har jeg malt med starlights maling for å så ta bort litt av malingen med en våtserviett, kult effekt. Stempler fra Papirdesign "kaffe"  og dies og stempler fra Kaisercraft "sweet friends".
Tekst stempel fra Papirdesign om kaffe har jeg klippet sånn at jeg kunne bruke den på to forskjellige plasser. Gjør ofte dette med mange av mine stempler, da får jeg bruke dem mye mer på forskjellige måter, samt bare deler av tekstene.

Starlights metallic paint og fingrene mine 


Har rett og slett malt med fingrene, og syns at resultatet er kjempe kult! Stempler er fra Tim Holtz og embosset med svart.

Håper at du likte stemplene og jeg anbefaler deg å teste disse malingene. De kan brukes på utrolige mange måter og jeg kommer til å vise dere et par andre måter til om noen dager, så følg med.

Det som er veldig viktig å huske med disse malingene er at de tørker veldig fort!
 Så hvis du skal bruke pensler eller annet, må du ha vann lett tilgjengelig.

Hobbygarasjen er å finne på Stempelscrap messen på Lillestrøm i September
Ta turen innom vår stand og se demo med disse malingene


Har du Instagram og deler du kortene dine der? Tag gjerne oss med #hobbygarasjen når du deltar i våres utfordringer eller bruker varer som du har kjøpt i butikken
Vi gleder oss til å se hva dere lager!
Instagram kontoen til Hobbygarasjen finner du HER

Sees Graciela 

Minner om at i kveld er siste frist til å være med på August utfordringen
Den finner du HER

Tema er TALL

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar